Thursday, September 1, 2011

JODOH???

hye blog..soriii sgtttt2222!! da brkurun xupdate. bkn apa..xdak internet access laa. sori okey! ;)
actually aku bkn nk cta pasai internet access ka xupdate blog ka. tuh normal la kan. jnji aku xdelete truih blog neh da ar kan. heheh..
erm..org sllu ckp jodoh pertemuan di tangan Tuhan. aku tau. tp jodoh neh dtg brgolek ka?? ke kita kena cari dgn brsungguh2?? ka kita relax2 ja..cari jgk tp mcm xksh sgt tp cari..cmtu ka??
aha..apa persepsi org psl jodoh yg dicari oleh family?? zaman skg still relevan lg ke??? ada yg bahagia dgn jdoh yg dicari oleh family akan ckp family lbh tau apa yg trbaek utk kita. tp bg yg xbahagia lak akan ckp family xsepatutny msuk campur dlm urusan jodoh neh..better cari seniri. urmm..agak2 mna yg ok????
aku bkn apa..actually aku rsau apa akan jd ngn aku. kawen ke?? xkawen ke?? haha.
dgn umoq skg ni patut da kan aku pikiaq auma tuh. aku bkn muda..(tp xtua lg..heee)....
aku ada boifren..tp aku xyakin ngn boifren aku. kdg2 aku rasa dia xlayak pn jd suami aku. leh dak cmtu?? selama 4 tahun lbh kami kawan..sekarang bru aku rasa cmtu. kjam dak??
klu la kita leh tgk spe jodoh kita kan senang. tp Tuhan tuh maha berkuasa. klu suma Dia bg kita neh mst pemalas truk kn. jodoh pn nk tggu dpt. mana leh. kna la cari kan! (haha..da trjawab soalan kt atas td. heee)
aku ada suka sorg mamat neh.. tp aku xtau dia suka aku jgk ka x. yg aku tau dia juz anggap aku kawan ja. mcm kwn2 laen. xlbh pn. aku suka dia lama owh..lam 4tahun cmtu kot. tp dia xpenah ckp ppe pn. sbb tuh aku terima org laen. sumpah aku nyesal. tp nk wat cmne kan..da takdir..huu.
tp dia pn wat cm xtau ja. mcm xksh pn ada. aku xtau apa perasaan dia kt aku. dr cara dia mcm dia xdak rsa ppe pn kt aku. aku lak still gf org. lg la ssh nk melangkah. xkan aku nk ckp aku suka dia?? GILA! klu dia mmg suka aku blk xpa. watnya dia xsuka..haaa..kan ssh. hlg kwn la aku. huu
aku pn xtau apa nasib aku. dpt bf yg mcm xksh lgsg. mcm xdak ppe. xamek tau. aku neh nma ja ada bf tp mcm xdak. mcm single. huu. klu single btl2 xpa gk. dia pn mcm xmo lps aku ja. klu xsyg xyah la trus da. ermmm..tah laa. klu pikiaq byk2 leh gila gamakny. aish!
skg ni aku mcm nk berserah ja la. klu ada jodoh aku ngn bf aku skg neh insyallah kawen la kami..tp klu jodoh aku ngn si dia tuh,,alangkah bahagiaya aku..hehhee. amin..tp klu xdak pn insyallah jodoh aku ada la ngn spe2. huu..ngn spe2 tuh yg pyh tuh. nk pikiaq pn aku da rsau. aih...!!
moga Tuhan tetapkan jodoh aku dgn org yg baek2, beriman dan boley membimbing aku ke jalanNya. amin :)

No comments:

Post a Comment